Bij een voetbalvereniging is er om het voetballen mogelijk te maken en de club in goede banen te leiden een stevige organisatie nodig. Bij HSV is de bestuurlijke organisatie ingevuld met vrijwilligers die allen verantwoordelijk zijn voor hun deelgebied. Deze HSV’ers geven vanuit hun taak invulling aan de gemaakte afspraken en behartigen de belangen van de club. Dit onder de hoofdverantwoordelijkheid van het bestuur. We onderscheiden de volgende gebieden: bestuurlijk, voetbal technisch, administratief, public relations en beheer clubhuis.
Met vragen of wensen kan je altijd terecht bij de verantwoordelijke personen.
Via het menu hier links op deze pagina vind u alle telefoon- en email gegevens van vrijwilligers en hieronder algemene (bestuurlijke) functies en alleen (groep)email gegevens. (Trainers vind u hier en leiders vind u hier.)
Functie | Naam | Email adres |
---|---|---|
Hoofdbestuur | bestuur@vvhsv.nl | |
Jeugdbestuur | jeugdbestuur@vvhsv.nl | |
Commissie Overige Senioren | Yvon Pronk / Edward Geesken | cos@vvhsv.nl |
Contributieadministratie | contributieadministratie@vvhsv.nl | |
Ledenadministratie | Yvon Pronk | ledenadministratie@vvhsv.nl |
Wedstrijdsecretaris (zondag) | Yvon Pronk | ledenadministratie@vvhsv.nl |
Wedstrijdsecretaris (zaterdag) | Jan Baars | wedstrijdsecretaris@vvhsv.nl |
Kantine "De Basis" | kantinedebasis@vvhsv.nl | |
Scheidsrechtercoördinatie | Mona Burgering / Peter Hoetjes | scheidsrechtershsv@vvhsv.nl |
Jeugdmateriaalcoördinatie | Peter Schoonhoven | jeugdmateriaal@vvhsv.nl |
Jeugdweekend | jeugdweekendhsv@vvhsv.nl | |
kleding commissie | kledingcommissie@vvhsv.nl | |
Sponsor commissie | sponsorcommissie@vvhsv.nl | |
Stichting Vrienden van HSV | vriendenvanhsv@vvhsv.nl | |
Technische Commissie | technischecommissie@vvhsv.nl | |
Onderhoudscommissie | onderhoudscommissie@vvhsv.nl | |
ICT - Techniek | Martijn vd Ende | ict@vvhsv.nl |
Bank | Rabobank Noord Kennemerland | NL13RABO0120503115 |
Social Media | Luuk Flens en Tommy van Leeuwen | socialmedia@vvhsv.nl |
Website HSV | Maikel Sombroek | webbeheer@vvhsv.nl |
Het hoofdbestuur van HSV bestaat uit 6 personen, een voorzitter, secretaris, penningmeester en vertegenwoordigers van de jeugdafdeling, vrouwenafdeling, algemeen lid (kantine/evenementen/ sociale media) en de technische commissie.
Klik op een afbeelding voor de contactgegevens.
Het jeugdbestuur van HSV bestaat uit een voorzitter, de jeugdcoördinator, jeugdbestuursleden en de hoofdleiders van alle afdelingen.
Klik op een afbeelding voor de contactgegevens.
Telefoon: graag via email.
De overige senioren worden bij HSV vertegenwoordigd door twee vrijwilligers die gevoed worden door de aanvoerders van alle overige senioren teams.
Klik op een afbeelding voor de contactgegevens.
Een veilige omgeving is een voorwaarde om mensen op een fijne en gezonde manier te laten sporten. Dat geldt voor volwassenen en zéker ook voor kinderen. Pestgedrag, discriminatie, (seksuele) intimidatie kan een wezenlijk negatieve invloed hebben op de gezonde ontwikkeling.
Aan het voorkómen van negatief gedrag willen wij als vereniging actief bijdragen.
Alles begint met respect en integriteit. En het kan erg helpen om met elkaar heldere afspraken te maken, over wat wij daaronder verstaan en hoe we dat kunnen terugzien in gedrag. Over hoe we omgaan met het signaleren van ongewenst gedrag, en hoe we elkaar daar op aanspreken of het zo nodig melden.
De vertrouwenspersoon (VP) is het aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over grensoverschrijdend gedrag. De VP biedt een luisterend oor, geeft raad en verwijst door voor geschikte hulp. In een vertrouwelijk gesprek kan hij een melder helpen bij het vertellen van zijn verhaal. Bijvoorbeeld over zaken als doping, matchfixing, eetstoornissen, pesten, discriminatie, agressie en seksuele intimidatie. Als de situatie als ernstig wordt beoordeeld, zal hij ook kunnen doorverwijzen naar andersoortige hulpverlening en/of de politie.
Daarnaast adviseert en stimuleert hij de club om preventieve maatregelen te nemen.
*klik hier voor een uitgebreide omschrijving van deze functie*
Hans Humme is de vertrouwenspersoon bij HSV.
Gedragscode HSV 2022
Jeugdleden ontwikkelen zich bij HSV niet alleen als voetballer, maar ook als mens. Er worden in klein verband (medespelers, tegenstanders) en in groot verband (het team) sociale vaardigheden opgedaan. Respect, omgangsvormen, sportiviteit, vreugde en verdriet, vriendschappen; we hebben het allemaal moeten leren en in verenigingsverband komt het wekelijks aan de orde. Sport leert bovendien grenzen te ontdekken en te verleggen, het leidt tot zelfkennis en zelfvertrouwen.
Bij HSV behoort de jeugd zich geborgen te voelen. Onze voetbalvereniging wil daarom een warme en veilige omgeving kunnen bieden. Een omgeving waarin jeugd en volwassenen zorgeloos en geweldloos kunnen genieten van de voetbalsport en het verenigingsleven. HSV is zich bewust van haar maatschappelijke functie en hecht daarom veel waarde aan het hiervoor genoemde.
Als elke sport heeft ook de voetbalsport haar spelregels. Spelers mogen bijvoorbeeld geen hands maken en aan shirtjes trekken is verboden. De handhaving van deze spelregels is in eerste instantie voorbehouden aan de scheidsrechters. Maar er bestaat meer dan alleen opvolging en handhaving van de spelregels die op de velden van toepassing zijn.
Dit document is een opmaat voor de gedragsregels, maar onderschrijft ook standaard omgangsregels en specifieke regels en codes voor het voorkomen van seksuele intimidatie. We dienen ons op een fatsoenlijke en acceptabele manier te gedragen teneinde het positieve klimaat binnen HSV te behouden.
Hiertoe is een “gedragscode‟ opgesteld. De gedragscode omvat het geheel van gedragsregels, omgangsregels en meldcodes die gelden bij HSV. De gedragscode dient bij te dragen aan vergroting van het voetbalplezier van iedereen en dient het positieve imago van onze vereniging in de praktijk te bevestigen en te vergroten. Het document draagt bij aan het bewustwordingsproces van spelers, begeleiders, trainers, coaches, elftalleiders, ouders, vrijwilligers, bestuurders en supporters. We onderschrijven allemaal het belang van normen en waarden en de voorbeeldfunctie die volwassenen hierbij hebben. Er rust daarom met name bij degenen met een voorbeeldfunctie een verantwoordelijkheid de gedragscode te bewaken. Het bestuur zal de gedragscode periodiek – gelijklopend aan het beleidsplan – evalueren en eventueel voorstellen doen om de code aan te passen.
Vrijwilligersbeleid voetbalvereniging HSV
Waarom deze richtlijn?
Geen enkele amateur-sportvereniging kan bestaan zonder de inzet en bijdrage van (veel) vrijwilligers. Wij merken op dit moment duidelijk dat er minder enthousiast gereageerd wordt om vrijwilligerstaken op te pakken en dat wij steeds afhankelijker worden van een kleine groep enthousiastelingen. Om dit te keren hebben wij het volgende stuk geschreven waarbij wij duidelijk uiteenzetten wat wij van vrijwilligers verwachten en wordt er hard gewerkt aan draaiboeken per commissie, welke taken zij hebben en wanneer deze uitgevoerd moeten worden.
Om te voorkomen dat het bestuur genoodzaakt is om vrijwilligerstaken onderdeel te laten worden van het lidmaatschap van onze vereniging, verwachten wij dan ook een positieve bijdrage van u als vrijwilliger.
Op wie heeft dit plan betrekking?
Uitgangspunten van het vrijwilligersbeleid:
Het vrijwilligersbeleid is van toepassing op ieder actief lid, dan wel de ouder(s)/verzorger(s) van de jeugdleden;
Op donateurs en ereleden is het vrijwilligersbeleid niet van toepassing;
Ieder actief lid, dan wel ouder(s)/verzorger(s) van de jeugdleden vervult tenminste één vrijwilligersfunctie of een of meerdere vrijwilligerstaken;
Jeugdleden van 14 jaar en ouder kunnen in plaats van hun ouder(s)/verzorger(s) een vrijwilligersfunctie of vrijwilligerstaak vervullen. Uitzondering hierop vormt de kantinedienst. Voor de ochtend kantinedienst (van 08:00 uur – 13:00 uur) geldt een minimum leeftijd van 16 jaar en voor de middag kantinedienst (13:00 uur – sluiting) geldt een minimum leeftijd van 18 jaar;
Jeugdleden van 14 jaar en ouder kunnen vrijwilligerstaken uitoefenen, maar hun ouder(s) of verzorger(s) zijn verantwoordelijk voor het invullen van de vrijwilligerstaak binnen de vereniging;
Gezinnen met meer dan één spelend lid onder de 14 jaar, worden voor 2e kind belast met een halve vrijwilligerstaak en voor het 3e of meer kinderen vervalt de vrijwilligerstaak.
Welke bijdrage verwacht HSV van de vrijwilliger?
HSV maakt onderscheid tussen functies en taken;
Vrijwilligersfunctie: vrijwilliger die structureel één of meerdere functies of taken met een permanent karakter uitvoert (bijvoorbeeld scheidsrechter, commissielid, jeugdleider etc.);
Vrijwilligerstaak: vrijwilliger die op basis van dit vrijwilligersbeleid een of meerdere taken of activiteiten gaat uitvoeren, die incidenteel van aard zijn
Leden die een vrijwilligersfunctie uitoefenen zijn vrijgesteld van de verplichting tot het uitoefenen van een vrijwilligerstaak. Indien de uitoefening van de vrijwilligersfunctie wordt beëindigd, zal de vrijwilligerscommissie besluiten of aanvullende vrijwilligerstaken dienen te worden uitgeoefend.
Voor de taken wordt aan het begin van het seizoen een jaarrooster opgesteld. Iedere vrijwilliger wordt de mogelijkheid geboden aan het begin van het seizoen aan te geven voor welke taken hij/zij wil worden ingeschreven en welke data hij / zij de werkzaamheden beslist niet uit kan voeren. Indien de vrijwilliger géén keuze maakt in de taken die hij / zij wil uitvoeren, zal de vrijwilligerscommissie de vrijwilliger indelen. Indien meer leden zich aanmelden voor een vrijwilligerstaak / -functie dan benodigd, zal de datum van aanmelden voor de vrijwilligerstaak /-functie leidend zijn voor het toekennen aan een lid.
De vrijwilligerscommissie zal vervolgens samen met de betreffende commissie een planning opstellen.
Elke vrijwilliger wordt geacht minimaal 2 dagdelen aan vrijwilligerstaken in een seizoen uit te voeren. Een dagdeel omvat 4 uur aan activiteit. Per vrijwilligerstaak zal worden aangegeven hoeveel dagdelen het bevat.
Spelregels
• De periode voor het verrichten van de vrijwilligerstaken loopt van 1 augustus tot 31 juli van ieder jaar. Binnen deze periode moeten 2 dagdelen aan vrijwilligerstaken of een vrijwilligersfunctie worden uitgevoerd.
• Het inroosteren van een functie of taak moet altijd plaatsvinden in overleg met de vrijwilligerscommissie.
• Als een vrijwilligerstaak eenmaal is ingeroosterd, dan kan men dit niet meer afzeggen. Ook niet bij onverwachte verhindering. De vrijwilliger dient zelf voor vervanging te zorgen. Wel staat het iedereen vrij om te ruilen. De oorspronkelijk ingeroosterde vrijwilliger blijft echter te allen tijde verantwoordelijk voor de functie of vrijwilligerstaak en is ook aanspreekpunt voor de vrijwilligerscommissie
• Vrijwilligers die menen in omstandigheden te verkeren geen invulling aan de verplichting te kunnen geven, kunnen dit met onderbouwing aan de vrijwilligerscommissie kenbaar maken. De betreffende commissie is bevoegd hier een besluit in te nemen;
• Het bestuur, de vrijwilligerscommissie of betreffende commissie waaronder de te verrichtte taak valt, zullen er op toezien of de functie of taak naar tevredenheid wordt uitgevoerd.
• De sanctiemaatregelen gelden tevens bij verzuim van functie of taak door een ouder/verzorger van een jeugdlid. De ouder / verzorger blijft hiervoor verantwoordelijk;
• Indien boetegelden niet betaald worden, is het bestuur gerechtigd de speler niet speelgerechtigd te verklaren;
• Het bestuur zal toezien op een goede naleving van het vrijwilligersbeleid en is te allen tijde gerechtigd het vrijwilligersbeleid, daar waar nodig, bij te stellen;
• De vrijwilligerscommissie zal uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid; Bij onduidelijkheden is het besluit van het hoofdbestuur bindend.
Tot slot
Veel vrijwilligers binnen HSV zetten zich met groot plezier, soms zelfs dagelijks, in voor onze vereniging. Door verschillende oorzaken neemt de belasting van de huidige groep vrijwilligers alsmaar toe. Wij rekenen er dan ook op dat iedereen zijn verantwoordelijkheid zal nemen om met elkaar onze mooie vereniging draaiende te houden.
Namens de vrijwilligerscommissie
Indien dit beleid niet tot de benodigde vrijwilligers leidt dan kan het bestuur overgaan tot een vrijwilligersbijdrage die geretourneerd wordt indien er vrijwilligerstaken worden gedaan
(document)
Algemene Taak.
De Technische Commissie(TC) bewaakt de kwaliteit van de seniorenselectie(1e en 2e elftal) in elk opzicht, zowel op korte als lange termijn. De TC heeft regelmatig overleg met de technische en medische staf over de afspraken die gemaakt zijn, over het te volgen beleidsplan, over de vorderingen die gemaakt worden en over bepaalde randverschijnselen die nu eenmaal bij een selectie horen. Ook is er regelmatig overleg met de teammanagers, spelers en assistent-scheidsrechters.
Daarnaast volgt de TC ook nauwgezet de trainingen en de wedstrijden van de selectieteams om een gefundeerde mening te geven als dat nodig is en adviseert het hoofdbestuur inzake aanstellingen technische en medische staf.
Verantwoording.
Het legt verantwoording af aan de voorzitter van het hoofdbestuur. Het heeft een korte lijn met het HSV bestuur, om voorkomende vragen, problemen of andere zaken die direct met de selectie te maken hebben, te bespreken en indien mogelijk zo snel mogelijk op te lossen.
Samenstelling en aandachtsgebieden.
De TC bestaat uit de verschillende personen.
Vanaf seizoen 2024-2025 zal een nieuwe groep vrijwilligers deze taken op zich nemen, meer informatie hierover volgt.
Frank Klaver wordt coördinator (para) medische zorg en kan worden bereikt via coordinatorzorg@vvhsv.nl
het contact mail adres voor de gehele technische commissie is: technischecommissie@vvhsv.nl
De wedstrijdsecretaris voor zaterdag / jeugd wedstrijden is Jan Baars.
De wedstrijdsecretaris voor zondag / senioren wedstrijden is Yvon Pronk.
Het vaste telefoonnummer van het secretariaat bij HSV is 072-5332890
Klik op een afbeelding voor de contactgegevens.
Telefoon: 072-5336558 / 06-31213941
Email: ledenadministratie@vvhsv.nl
Heeft U vragen of opmerking over de website mail dan naar webbeheer@vvhsv.nl. U komt dan in contact met Maikel Sombroek.
Klik op een afbeelding voor de contactgegevens.
HSV biedt een interessant en actief netwerk voor bedrijven en organisaties die ondernemen in de regio Heiloo. De club heeft 625 spelende leden, 700 ouders van jeugdleden, 50 vrijwilligers, 175 “vrienden van HSV” en 100 zakelijke relaties.
HSV biedt verschillende sponsor pakketten, er is een onderscheid in TOPsponsor, HOOFDsponsor, STERsponsor, SHIRTsponsor en overige sponsoren.
Ellen Popma, René Groot, Hans Leijen en Pieter Leering kunnen u er alles over vertellen.
Contact: sponsorcommissie@vvhsv.nl
Klik op een afbeelding voor de individuele contactgegevens.
Telefoon: 06-13301515
Email: sponsorcommissie@vvhsv.nl
Mocht je je bij onze mooie Stichting aan willen sluiten, laat het ons weten. Spreek ons aan of stuur een mail naar onderstaande mail adres. Hier kunnen natuurlijk ook de aanvragen voor ondersteuning naar toe! Kosten zijn €50 per (voetbal)jaar. Hiervoor krijgt u naamsvermelding op het mooiste bord in de kantine (naar eigen inzicht in te vullen!), een jaarlijks samenzijn met alle Vrienden, een seizoenskaart voor HSV 1 en updates wat er met je geld gedaan is!
Voetbalgroeten,
Michel Engelsman, Wim Dekker en Edwin Oostrom. (vacature voor afgevaardigde van het bestuur)
Bestuur Vrienden van HSV.
email: vriendenvanhsv@vvhsv.nl
Zij is ook de drijvende kracht achter het beheer van de mooie rode HSV jassen voor de trainers/leiders.
De groep is per email te bereiken via: kledingcommissie@vvhsv.nl
Heeft u interesse om HSV te helpen met onderhoudswerkzaamheden kunt u altijd even een gesprek aangaan met bv Jan Zoon, Hans Ursem, Rob Burgering, Johan van Haastrecht of Hans Stoop.
De onderhoudscommissie is bereikbaar via email: onderhoudscommissie@vvhsv.nl
VOETBAL.NL APP
Beste leden van HSV of ouders/verzorgers hiervan,
I.v.m. de nieuwe privacywet mogen wij geen namen op onze site zetten zonder toestemming van de betrokkene personen.
De team indelingen zitten vol met ‘afgeschermde’ leden. Niet duidelijk bij wie je in het team zit!
Een elftal foto plaatsen met afgeschermde of beperkte leden is ook uit den boze.
Dit op straffe van een boete.
Stel uw zoon is 8 jaar en voorjaarskampioen geworden.
Leuk met het team op de foto voor de site. Als uw kind dan op ‘ afgeschermd ‘ of ‘beperkt’ staat, krijgt hij een balk over zijn ogen.
of
uw dochter is 12 jaar en heeft en leuke foto van het meiden toernooi. Als ze op ‘afgeschermd’ of ‘beperkt’ staat moet ze met haar rug gefotografeerd worden of krijgt ze een balk voor ogen.
De JO17-1 wordt kampioen hoofdklasse. Leuk naar de uitkijkpost met foto. Als een lid ‘afgeschermd’ of ‘beperkt’ staat…. u begrijpt het vervolg nu wel.
Nogmaals dit is geen wens van HSV maar van de privacy wet.
Wat moet u doen:
Het zou heel prettig zijn als u de zichtbaarheid van u of van uw kind aan zou willen passen.
Dit kunt u doen door de een account aan te maken op www.voetbal.nl of door de voetbal.nl-app te downloaden, te registreren met uw e-mailadres welke bekend is bij de KNVB / HSV en een wachtwoord aanmaken.
Daarna inloggen en naar instellingen > persoonsgegevens en zichtbaarheid gaan om die aan te passen naar “normaal”.
Leden van 15 jaar en jonger mogen niet zelf de zichtbaarheid aanpassen.
Dit moet gedaan worden door een ouder/verzorger. Die gaan na het inloggen naar mijn kinderen en kunnen dan de zichtbaarheid aanpassen.
Misschien heeft u al een account aangemaakt maar met een ander e-mailadres dan die bij de KNVB bekend is.
Even een mailtje of een belletje naar mij om dat te checken.
HSV-groet,
Yvon Pronk
072-5336558
ledenadministratie@vvhsv.nl
(Hier vind u de privacy uitleg van de KNVB)
(Hier vind u meer informatie m.b.t. de zichtbaarheid van uw foto)